해를 품은 달 – The Moon Embracing the Sun / The Sun and the Moon


 

Év: 2012
Műfaj: romantikus, dráma, történelmi
Részek: 20

A dráma első öt részében megismerkedhetünk a Joseon dinasztia következő (fiktív) uralkodójával, Lee Hwon-nal, aki 15 éves korában beleszeret az egyik királypárti miniszter lányába, Heo Yeon Woo-ba. Mivel a fiú már a házasulandó korba lépett, (szinte) egyértelmű, hogy ki lesz a jövendőbeli királyné. Azonban ezt a házasságot sokan nem nézték jó szemmel, és végül be is következett a tragédia…
Így Lee Hwon felesége, az ellenzék vezetőpolitikusának a lánya, Yoon Bo Kyung lett.
8 év elteltével azonban még mindig nem került sor gyermekáldásra a palotában, és már elég nagy nyomás nehezedett az uralkodóra, minden oldalról. Ő azonban soha nem szűnt meg szeretni, imádott Yeon Woo-ját, s “királynéját” soha nem kezelte feleségeként.
A trónörökös kérdése, illetve a király gyengélkedése miatt kerül a palotába a fiatal sámán, Wol. Ez a fiatal lány pedig különleges hatással van az uralkodóra…
Fontos szereplő még Yang Myung herceg, aki Lee Hwonnak egy volt kurtizántól született bátyja. Már gyermekkoruktól is sok hátrányos megkülönböztetés érte, hiszen a trónörökösre és egy “fattyúra” nem ugyanazok a dolgok vonatkoznak. Ennek ellenére mindig jó volt a viszonyuk, Yang Myung-ot nem bántotta, hogy nem az övé lesz a trón, viszont, ami ennél fontosabb, hogy már Lee Hwon előtt ismerte és szerette Yeon Woo-t. A lány is kedvelte, de csupán testvéreként tekintett rá. Amikor azonban ezt az egyetlen dolgot is elveszi tőle Hwon, megromlik kapcsolatuk (azonban ennek ellenére sem ellenségként válnak el!).
A gonosz mama királynő, és a fiatal királyné apja a legnagyobb cselszövők a sorozatban, igazán, mindent megtesznek azért, hogy szívből utálhassuk őket!😀
És a király hű társai, Hyung Sun a hűséges, engedelmes és nagyon vicces “személyi szolga”, valamint Woon, a halkszavú testőr.
És végül, de nem utolsósorban nem elhanyagolható a jelentősége a fiatal uralkodó húgának sem…

2012 egyik legjobb drámája, ebben 100%-ig biztos vagyok. A történet is, a színészek is mind-mind zseniális. Kim Soo Hyun-t valószínűleg sokan ismeritek a Dream High-ból, én viszont csak ezután a sorozat után néztem meg. Szóval azt hiszem minden elfogultság nélkül mondhatom, hogy az idei Baeksang Awards-on megérdemelten kapta meg a Legjobb Színész-nek járó díjat. Nagyon sokan állították, hogy túl fiatal etc.. De az a teljesítmény, amit ebben a drámában nyújt…! Leírhatatlan! Han Ga In a női főszereplő, és bár nagyon sokan oda vannak tőle-érte, én nem szeretem különösebben, és Kim Soo Hyun mellett szerintem eléggé halvány volt. Amit még mindenképp szerettem volna a figyelmetekbe ajánlani, az a király és szövetségeseinek triumvirátusa, sőt, még inkább a kapcsolata Hyung Sun-nal.😀 Nagyon jó párost alakítanak. (Láttam egy koreai tv-műsort, ahol Kim Soo Hyun volt a vendég, és meghívtak hozzá egy vendéget, akivel szerintük és azt hiszem egy szavazás szerint is, a legjobb párost alkották – ezek után ugye egyértelmű, hogy nem Han Ga in volt a vendég XD).
A sorozat nevetésben és könnyben egyaránt bővelkedik!!!😀
És a zenéi is nagyon nagyon jók!
Így a végére hozzáteszem, hogy egyértelműen MUST SEE, akár többször is!😉

8 thoughts on “해를 품은 달 – The Moon Embracing the Sun / The Sun and the Moon

  1. (Tudom, hogy ez itt nem a reklám helye, szóval miután megnéztétek, nyugodtan töröljétek ki. :D)

    Az elemzések mellett holnaptól indítok egy bejegyzés-sorozatot, gondoltam szólok. Részletek a Dorama Princessen.🙂

    Apropó, DP, nem látom sehol a linkem. Elveszett?
    puszi: betta*

  2. láttam a sorozatot, vagy ötször. Simán, angol felirattal, most a magyar feliratot is élvezem. De, még mindig nem jöttem rá, hogy miért az utolsó 1-2 részbe sűrítik be a koreaiak a lényeget. Valóban, zseniális egy sorozat, jók a színészek, jól játszanak. Még, vagy 20 részt tudtam volna belőle nézni.

  3. Hali!
    Meg tudnád mondani, honnan töltötted le a magyar feliratot, mert én csak az első 9 rész feliratát találtam meg. előre is köszi.

  4. Helló!!!! valaki meg tudná adni az oldal címét ahol megtalálom az összes részt magyar felirattal!!! Előre is nagyon köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?

