カイジ / カイジ 人生逆転ゲーム Gambling Apocalypse Kaiji


Év: 2009

Műfaj: dráma, psychological thriller

Kaiji: The Ultimate Gambler egy mondhatni izgalmas, ámde igencsak középszerű psychological thriller. Főszerepben Kaiji(Tatsuya Fujiwara), akinek nem volt más választása, így résztvevője lett egy halálos szerencsejáték versenynek, mely egy körutazást végző hajón zajlik. Mindezt teszi annak érdekében, hogy eltörölje nagy pénzügyi tartozását. Mélyebben most nem mennék bele a történetbe és annak alakulásába, de annyit elárulok, hogy lesz itt kártyázással átitatott masszív brainstormingXD, nézőket lelki terrorban tartó heves moralizálás és 100 méter magasanban élet-halál harc, rúdjárásXD.

A film Nobuyuki Fukumoto mangája alapján készült, amiből anime változat is van már. Ha időm majd engedi, akkor tuti megnézem majd az animét, ugyanis: hihetetlenül ötletes, de a film annyira nem tetszett… hogy miért? az első ok Tatsuya Fujiwara. Nem szeretném bántani, de… ő nem színész! Legalábbis nem kéne hogy az legyen ilyen képességekkel. Battle Royale és Death Note után itt is bizonyította nálam, hogy pocsék színész. Másodszor: Tayo Sato. Ő rendezte a filmet, az ő nevéhez fűződik a Gokusen movie és a Gokusen sorozatok is például. Nem tudom, eddig akármilyen jó alapsztorival rendelkező filmmel találkoztam amit ő rendezett, mindig elrontotta 😀 és a harmadik ok: túúúl hosszú! Nem kell, könyörgöm nem kell ennyi felesleges jelenetet beletenni, én a bányás részeket lazán kihagytam volna, a magasban zajló jelenetet is unalomig húzták, holott pár perc alatt ütősen is le lehetett volna zavarni az egészet.

És ezzel ismét csak beigazolódott az a felvetésem, miszerint anime adaptációból jó már nem sülhet ki, biztos van kivétel is, de én még nem találkoztam vele 🙂 Annyit azért még hozzátennék, hogy akinek tetszettek a Death Note filmek, azoknak ez is fog tetszeni. Apropó Death Note… Yagami és L ismét egy filmben, avagy Tatsuya Fujiwara és Matsuyama Kenichi ebben a filmben is együtt mozog.

Egyébként nem volt rosszXD 2011-ben pedig jön a folytatás!

peace~~

8 thoughts on “カイジ / カイジ 人生逆転ゲーム Gambling Apocalypse Kaiji

  1. Éppen tegnap éjszaka sikerült megnéznem ezt a “csodát”. Teljes mértékben egyet kell hogy értsek: középszerű, sőt, talán még attól is gyengébb. Több alkalommal majdnem bealudtam rajta, alig vártam, hogy vége legyen. Lassú is, hosszú is, a színészek sem brillíroznak, de ami nálam leginkább agyonnyomta az egészet, az a forgatókönyv. Elszállt egy valami. A rövidke tartalom alapján Liar Game-hez hasonló brainstorming történetre számítottam jóóóó sok szerencsejátékkal, eszmefuttatással, okossággal, de csalódottan nyugtáztam, hogy ez nem az. Abszolút irreális, sci-fibe illő underground falanszter, mondhatom, nagy ötlet 😛
    Fujiwarát azért hadd védjem meg egy kicsit. Annak ellenére, hogy én sem tartom valami nagy tálentumnak, a Death Note-ban tetszett Lightként, arról igazán nem tehet, hogy nem bishi külsővel áldotta meg az ég XD Az itteni teljesítménye szintén minősíthető kategória, véleményem szerint jobbat nem is nagyon lehetett volna kihozni Kaiji karakteréből. Akik szégyellhetik magukat, az Amami Yuki és Kagawa Teruyuki. Két ilyen jó színész hogy nyújthat ennyire pocsék teljesítményt, egyáltalán, hogy vállalhat el ilyen szerepet?! Hihetetlen… Talán ha a hajós részt továbbviszik, lehetett volna belőle valami. Így viszont több, mint 120 percnyi időpocsékolás.

    • Én azt mondanám, nem az ő hibája, hogy ilyen szerepeket kap mostanában. De szerintem, amit ki lehet hozni egy karakterből – itt pl. Kaiji karakteréből -, azt maximálisan kihozza. És nem a BR alapján kell őt megítélni, akkor még nagyon fiatal, kezdő színész volt. Azóta ő is felnőtt. Mellesleg, nekem ő bishi. ^^

  2. én sikeresen láttam az anime változatot, amiből végül készült az a felemelőnek nem nevezhető valami, amit filmnek sem tudnék sajnos nevezni =| igaz az anime sem tarolt nálam, néha már arra gondoltam hogy inkább lépek tovább egy résszel, mert dögunalom, hogy mennyi ideig tudják húzni a lényegtelen részleteket. szerintem az anime sem egy nagy dobás így a film sem lett szuperklasszis. egyedül Kenichiért néztem meg mert imádom *-*
    Tatsuya Fujiwara viszont számomra sem a kedvenc… a Battle Royalban amit leművelt… az első még csakcsak elment. viszont a második – kész emberkínzásnak számít szerintem:D bocsánat a fanoktól, de én így éreztem.

  3. hát úgy látom Tatsuya Fujiwara nem csak szerintem gáz XD akkor megnyugodtam, már azt hittem velem van a gond 😀

  4. Én imádom Fujiwara Tatsuyát, hatalmas tehetsége van. Bizonyította a Moonlight Jellyfish-ben, a Battle Royale-ban (15 évesen), és a Death Note-ban. A film ugyan nem világmegváltó, de nekem az, amikor mennek át a város felett, az kész volt. A legjobb jelenet a filmben. Fujiwara játéka pedig bár itt nem kiemelkedő, de nekem bejön. Jó, nem a legjobb filmje, de mindenki csak a Death Note-ból ismeri (ott amúgy remekelt), és van neki rakás más filmje, doramája is. Tessék megnézni őket! A Shin Hoshi no Kinka-ban pl. parádésan alakít.

  5. Sziasztok! Ez a film nagyon felkeltette az érdeklődésemet, de sehol sem találom. Segítenétek légyszi hogy hol tudnám megnézni?? 🙂

Vélemény, hozzászólás?

