重力ピエロ Juuryoku Piero / A Pierrot / Gravity’s Clown


Év: 2009

Műfaj: dráma

A film központi kérdése, hogy az, hogy az ember felnőtt korára milyenné válik genetika vagy pedig nevelés kérdése. Az Okuno család látszatra egy hétköznapi család, két fiú gyermekkel, a genetikus Izumi-val és a művészlelkületű Haru-val.

Sorozatos tűzesetekről számolnak be a hírekben, s egy idő után kiderül, hogy a bűntények valamilyen módon kapcsolatba hozhatók az Okunokkal. Izumi és Haru nyomozni kezd, Haru a graffiti-kre hívja fel a figyelmet, Izumi pedig észreveszi, hogy a tettes nem teljesen járatlan a genetika területén. A vizsgálódás során fény derül arra is, hogy a gyújtogatós ügy összefüggésben lehet egy 24 évvel ezelőtti erőszak sorozattal is. Meglepő fordulatokkal számolhatunk, vajon ki a gyújtogató, és miért tette, amit tett?

…És vajon tényleg, a genetika vagy a neveltetés az, ami eldönti, hogy kiből milyen felnőtt lesz? Szerintem ez egy nagyon érdekes kérdés, és az a megközelítés is tetszik, amit a rendező alkalmaz. A végkifejlettel is abszolút egyetértek, a kivitelezés zseniális. Egyetlen szereplővel vagyok elégedetlen, ő Natsuko (Yoshitaka Yuriko alakítja, az ismertetőben nem tettem róla említést, mert spoileres is lett volna, és próbálom elfelejteni XD), nos a karakterének vagy nagyobb teret kellett volna engedni, vagy egyáltalán nem bele tenni a filmbe…Yoshitaka Yuriko alakításától sem vagyok kifejezetten elragadtatva, de azt hiszem a többi színész, a történet és a rendezés kárpótol mindenért! MUST SEE! 😉

6 thoughts on “重力ピエロ Juuryoku Piero / A Pierrot / Gravity’s Clown

  1. ezt meg kell néznem!

    Yoshitaka Yuriko nekem már a Tokyo Dogsban sem tetszett… mármint a színészi alakítása, mert amúgy fúúúú 😀

  2. Mindenképp nézd meg, tényleg megéri!!!^_-

    A lány alakítása pedig fejlődhetne még jócskán, nem túl meggyőző..

  3. Tényleg nagyon jó film, igazán csak akkor indul be az egész, amikor – és most kicsit SPOILER – kiderül, hogy ki a gyújtogató. Előtte egy laza felvezető, ami kell ugye, mert a végén így lesz kerek a történet.

    Összességében egyetértek mindennel^^ azzal is, hogy Natsuko karaktere teljesen felesleges voltXD

    • egyébként nekem a Brulee című japán film(nem írtam róla…) jutott erről az eszembe, igaz a története már, de a két testvér(vagy barát már netomXD) közötti erős kötelék kerül előtérbe és abban is gyújtogatnak 🙂

  4. Nekem szörnyen erőltetettnek tűnt. A központi kérdés rendben van, értem én, viszont a gyújtogatások és az azokhoz adott “rejtett üzenet” túlzás volt szvsz. Őszintén szólva csak azért néztem meg, mert ugyanannak az irónak a regényéből adaptálták, mint a Fish Story-t és kiváncsi voltam, van-e olyan jó ez is. Hát nincs.
    Amúgy nekem nem is a gének vs. neveltetés kérdés volt a legérdekesebb, hanem az erőszakról alkotott vélemények, bár lehet, ez csak azért van, mert túl sok Wakamatsu-t néztem már… 🙂

Vélemény, hozzászólás?

