아이리스 IRIS


Összegzés, nagyon spoileres hosszú sztori és vélemény. ITT olvashattok róla röviden, most pedig jöhet a kibeszélés ;-)

M~U~S~T  S~E~E

Nem csalódtam, hihetetlen jó sorozat, abszolút kedvenc lett, magasan a legjobb! Látványos, lélegzetelállító, pörgős és rejtélyes. A megvalósítás is elképesztő, de hát ekkora költségvetésű sorozattól ez nem meglepetés. A színészek is egytől egyig zseniálisak, Lee Byun Hun főszereplésével a fellegekbe vitte a sorozatot. De Kim So Yeon, T.O.P vagy akár Hyun Jyu Ni is nagyon megtetszett nekem. T.O.P ugyebár a Big Bang popbanda tagja. Nagyon jól állt neki a bérgyilkos szerepe, tetszett az a karakter.Kíváncsian várom a folytatást, ugyanis lesz. Érkezik egy film, ami remélhetőleg lezárja a sorozatot. Ezt le kell zárni, nem szabad így hagyni… ilyen véget :-o

A tovább mögött olvasható a történet, erősen spoileresen!!!

Hyeong Jun és Sa Woo, a legjobb barátok és mindketten az NSS(National
Security System) tagjai. Hyeong találkozik Seung Hee-vel, egymásba
szeretnek. A bökkenő csak az, hogy titokban Sa Woo is beleszeret.
Hyeung egy titkos küldetésre megy Magyarországba, feladatát sikeresen
teljesíti, ám megsebesül és vadászatot indítanak ellene. Baek San, az
NSS feje hátat fordít neki, nem küld segítséget. Sőt, parancsba adja
Sa Woo-nak, hogy ölje meg barátját. Hyeong azután, hogy látta
felrobbani a kocsit amiben szerelme Seung Hee ült, lezuhan egy
repülőgéppel amit Sa Woo lőtt ki. Azonban Seung Hee és Hyeung is
sikeresen megússza a Magyarországi látogatást, de mindketten úgy
tudják, hogy a másik meghalt.
Hyeong Japánba menekül Mo. után, ott pedig egy fiatal lány Yuki és
családja házában húzza meg magát. Sun Hwa feladata aki egy
Észak-koreai ügynök, hogy végezzen vele, nem jár sikerrel, olyannyira
nem, hogy átpártol mellé :-)
Az IRIS egy bérgyilkost küld hősünk után. Már Mo-n is sok gondot
okozott, most is, ugyanis meggyilkolja Yukit és az egész családját. Hyeong
bosszút esküszik.
Hyeung tudomást szerez egy IRIS nevű másik titkos szervezetről,
amelynek Baek San is a tagja, aki egyébként Hyeung szüleinek a
gyilkosa! Innentől kezdve egyetlen célja van, hogy leleplezze főnökét.
Az IRIS egyébként egy olyan szervezet amelyet csak a haszon, a pénz
érdekli. Más szervezetek, országok viszályaiból hasznot húznak,
irányítják szinte az egész országot kedvük szerint. Észak és Dél-Korea
a köztük lévő ellentétet próbálja elsimítani, ám az IRIS ezt nem
akarja…épp ellenkezőleg.
Baek San maga mellé veszi Sa Woo-t, akiből IRIS tag lesz. Rájönnek,
hogy Hyeong még él, de titokban tartják és intézkedéseket tesznek
annak érdekében, hogy ne zavarjon sok vizet.
Terroristák(IRIS) egy nukleáris atomtöltetet készülnek Szöulban
felrobbantani. Hyeong és Sun Hwa eleinte tagjai ennek a terrorista
csoportnak, ugyanis beszivárogtak annak érdekében, hogy több
információt tudjanak meg az IRIS-ról.
Eközben az NSS tagjai rájönnek, hogy Hyeong életben van, de
terroristának hiszik. Hyeong azonban kapcsolatba lép Dél-Korea
elnökével és mesél neki az IRIS-ról és hogy mire készülnek. Az
atombombát sikeresen lefülelik, igaz hatalmas veszteségek és sok
vérontás árán. Baek San és Sa Woo árulására is fény derül, elkapják
őket, azonban a terroristák kiszabadítják őket. Hyeong visszatér az
NSS szolgálatába.
Vick, az IRIS bérgyilkosa, aki Hyeong életére tört, megöl egy NSS
alkalmazottat és egy szenátort is. Hyeong végre bosszút áll…
Az IRIS tagjai mind befolyásos emberek, más szervezetekbe beépültek,
kilétüket titok fedi. A szöuli sikertelen bombatámadás után egy
bevásárlóközpontban túszokat ejtenek és egy gáztámadásra készülnek.
Ekkor már Baek San kikerült a képből, az NSS elfogta őt, helyét Sa Woo
vette át. Azonban ez a támadás is sikertelen, Sa Woo pedig az áruházi
lövöldözésben életét veszti.
Később még megpróbálnak az elnök életére törni, de azt is
sikertelenül.
A sorozat happy endel végződik…gondoltam én egészen az utolsó
másodpercekig, ugyanis amikor Hyeong kocsijával Seung Hee felé halad,
hogy eljegyezze, hirtelen lövés hallatszik…bamm!!!

35 thoughts on “아이리스 IRIS

  1. a legjobb koreai sorozat amit valaha láttam. 2 nap alatt daráltam végig. movie-like dorama és nagyon profi kivitelezésű. ez abból is látszik hogy 7 ország vette meg a vetítési jogot még a forgatás befejezése előtt.. remélem nem várnak sokat a folytatással bár nyáron úgyis re-watch lesz. ja és Kim So Yeon csodálatosan nét ki benne!

    • úgy bizony :-)
      azt nem tudod Magyarország közte van a 7 ország között? jó lenne, meg valamilyen szinten illene is ha már nálunk is forgattak…

  2. nem tudom. a specialban csak ennyit mondtak hogy 7 ország vette meg még a forgatás vége előtt. de azért jó lenne ha leadnák itthon is elvégre nálunk játszódik 3-4 rész. ráadásul nem is olyan gagyi amerikai kivitelezés hogy beraknak szerb feliratú rendőrautókat mert a buta nézők úgyse tudják megkülönböztetni, hanem tényleg a valóságnak megfelelő volt minden. talán 1 kivétel volt mégpedig az a helikopter a vasúttörténeti múzeumnál. tudtommal semmilyen magyar katonai vagy félkatonai szervezetnek nincs ilyen amerikai típusú gépe. pláne nem rakétákkal felszerelve. na de mindegy ez csak az én perverzióm :p
    ja meg mintha a balatonra mint városra utaltak volna nem pedig tóra. persze lehet h én értettem félre

  3. na visszatértem pár friss infóval (legalábbis nekem az)

    a rossz hír, hogy a 2. évad csak 2011 októberében megy majd tv-ben odakint.. most kezdték meg az előkészületeket és 2011 márciusban kezdik a forgatást. szóval várhatunk kb másfél évet.. viszont jó hír nekem hogy nagy valószínűséggel Kim So Yeon-t is szerződtetik a 2. évadra :P

    Ha jó értem akkor a mozifilm nem lesz más mint a sorozat rövidre összevágott verziója. kivéve azt, hogy egy kicsit továbbviszik a történet vonalát és így új befejezést adnak a mostani helyett. magyarul kiderül majd mi történt az ominózus lövés után.

    Harmadszor pedig a sorozatból készül egy spin-of
    Athena: Goddess of War néven ami várhatóan 2010 végén megy majd tv-ben. a forgatási helyszíneket figyelembe véve (olaszország, svájc, szingapúr, új zéland stb.) én minimum egy IRIS színvonalra számítok. érdemes lesz rá odafigyelni.
    http://wiki.d-addicts.com/Athena:_Goddess_of_War

  4. Sziasztok, én most végeztem a sorozattal és bátran javaslom megtekintésre, nagyon igényesen rakták össze!
    Az északi ügynöknő tényleg dekoratív és elég félelmetes is:)
    A helikopter tényleg tévedés, még az egyenruhája is más, dehát ott belefér:) Nagyon szépek a japán helyszínek!

    Ha hasonló sorozatot szeretnétek látni, nézzétek meg ezt:
    http://wiki.d-addicts.com/Time_Between_Dog_and_Wolf

    üdv nektek

    • Köszi a kommentet!
      Ez a Time Between Dog and Wolf pedig felkeltette az érdeklődésemet, már eddig is olvastam róla sok jót, viszont ha azt mondod, hogy nagyon hasonló akkor bizony látnom kell XD

      • Az IRIS jóval nagyobb volumenü és talán epikusabb is, köszönhető részben a sok külföldi helyszínnek/összeesküvők nagy számának.
        A Time between Dog and Wolf inkább egy tragikus mese a múltból, viszont egyértelműek a párhuzamok pl. az Infernal Affairs trilógiával, részben emiatt is néztem meg, és nem kellett csalódjak! Ráadásul ebben a sorozatban szerintem mindenki “cutie” cukorfalat, a romantikát kedvelők megtalálják a számításukat a sztori alakulásában.. sikerül fenntartani végig a izgalmat!
        Jó “tv-zést”:)
        És köszönöm a weboldalt, sokat fogom böngészni, azt hiszem megtetszett a műfaj:)

  5. Nagyon imádom én is. Halogattam megnézni, de életem egyik legjobb sorozata. Lee Byunk Hun zseniális. Én is örülök, hogy amelyik részek Mo. játszódtak, ott valóban mo. volt a helyszin. Vácott is forgattak, amikor a gulyást ették a teraszon a váci főtéren.

  6. Nagyon ígéretesnek hangzik…Meg akarom nézni…
    Honnan tudnám letölteni? Ha jól értem, egyenlőre csak az első évad van még meg, ugye? Magyar feliratot is találok hozzá?

  7. Jó étvágyat a következő falatokhoz ezen a hűvös hajnalon!

    Iris [아이리스] (2009) 450p COMPLETE English sub 13.44 Gb
    http://www.asiatorrents.com/index.php?page=torrent-details&id=23f4fff7cf252ca84dc3fa078ed8f9a55c01c949
    IRIS THE MOVIE 2010 DVDRip
    http://www.asiatorrents.com/index.php?page=torrent-details&id=5387da25b5f6067423988f64b72d3ebd3ec7c77f
    + SRT IRIS THE MOVIE 2010
    http://www.asiatorrents.com/index.php?page=torrent-details&id=9c049437823824825bad1c62f33a9f7c0361a22d
    IRIS [Hungarian Subs] (Ep 6 of 20)
    http://www.d-addicts.com/forum/viewtopic_81853.htm
    IRIS Megaupload/Mediafire linkek (elméletileg) magyar feliratokkal
    http://sorozatokingyen.org/node/556

    Az Athena: Goddess of War is megnézhető már azóta!
    Jó szórakozást, szerintem végig izgalmas a történet!

  8. Még csak a 9. résznél tartok, de teljesen le vagyok döbbenve…ANNYIRA FANTASZTIKUS! Csúcsprofi! Imádom! Lehet tudni, hogy a következő széria mikorra várható?

  9. Eloszor vegig kell nezni, utana elolvasni mirol szol :-)
    Tenyleg fantasztikus sorozat!
    Szerintem mar akar el is kezdhettek a 2. evadot forgatni, addig is ajanlom megtekintesre az Athena: Goddess of War-t, melynek szereploi kozul sok lesz ismeros es a tortenete is hasonlo. A fenti linkek menten szinten letoltheto.
    Szep napot!

  10. Sajnos nem tudok torrentezni, egyszer már próbáltam, de hatalmasat szívtam vele. Úgyhogy inkább megpróbálom megkeresni máshol a sorozatot, biztos van több más külföldi oldal, ahonnét le lehet közvetlenül is tölteni…

  11. Allitolag mar keresik a modjat a Megaupload visszaallitasanak, lattam mar ip cimet is, am eppen nem mukodott, ugyhogy ne add fel ezt a vonalat sem. A torrent egyszeru, csak egyszer ra kell venni magad, hogy megtanuld. Utana mar csak nem kell elfelejteni visszatolteni masnak, amit mar egyszer letoltottel es ennyi a jolet titka.
    Szep hetveget

  12. Most fejeztem be a 17.részt…eddig ez volt a legszomorúbb.
    Ugye Seon-hwa vissza fog térni? :(

    Sosem láttam eddig olyan akciódús, izgalmas kémfilmet, ami közben ennyire drámai lett volna. Teljesen lenyűgöz…

  13. Akkor megörültem ^^ Remélem IRIS 2-ben is viszontláthatjuk…
    Tényleg van valami új info IRIS 2-vel kapcsolatban? Már Koreában be is mutatták, ha jól tudom… Nálunk mikorra lesz várható?

    Igen, tényleg szép. A koreai nők mind olyan szépek, bájosak, babaarcúak, de Kim So-yeon az első nő, akire azt tudom mondani, hogy nem csak gyönyörű, hanem nagyon szexi – már ha nőként mondhatok ilyet :D

    Akita tényleg csodás hely, bárcsak egyszer eljuthatnék oda…

  14. Kim Yoo-ra!
    Ugy tudom ezen evtol oszetol lesz lathato Koreaban, tehat meg epp megnezhetjuk felirattal akar a vilag vege elott is :)
    Ugy latom, minden fobb szereplo benne lesz, az Athenaban is tettek hozza nemileg a tortenethez, ugyhogy annyira rossz mar nem lehet :)
    “Szerintem” csak a sorozatokba valogatjak igy oket.. itt Kim Tae-hee a babaarcu :) es So-yeon, aki szexi rovid hajjal!
    Szerintem Akitaba mar konnyu lesz atvergodni hajoval vagy repulovel, ha mar egyszer egy del-koreai varosban vagy.. az meg csak osszejon egyszer az eletben! Miert ne..
    Szep napot!

  15. Végeztem. Kolosszális volt. Alig várom már a következő évadot…Addig is meg kellene néznem a film verziót, és az Athena-t.

    Valaki tud esetleg magyar feliratot IRIS special (BTS)-hez?

  16. Én csak az első részt láttam. Még nem tudom, hogy folytatom-e. Valamiért nem keltette fel annyira a figyelmemet, mint a city hunter. Aki látta a CH-t annak mi a véleménye? Az Iris jobb nála?

  17. Megnéztem a filmverziót is, ami nagyon rossz lett szerintem. :(
    De remélem semmit nem vesznek alapul belőle a második évadhoz.

    • Ugy hallottam ugyanaz, mint a sorozat csak masfel-ket oraban.. ha igy van, akkor nincs ertelme megnezni, ha meg mas pl. a vege, akkor mi ertelme megcsinalni?:)

Hozzászólás

